Sunday, October 25, 2009

Majlis Deeparaya @ OUM Perak

Pada tanggal 18 Okt 2009 telah diadakan satu Majlis Sambutan Deeparaya di OUM Perak (Jln Lim Bo Seng) antara jam 12tgh hingga 2ptg. Majlis ini telah dihadiri oleh hampir 200 orang pelajar, tutor serta anak-anak yatim dari Rumah Anak Yatim Baitul Ain Simpang Pulai serta anak-anak dari Mother Teresa's Reading Shelter Buntong.

Penyerahan sumbangan dari OUM kepada Pengurus Rumah Anak Yatim Baitul Ain


Penyampaian sumbangan kepada pengurus Mother Teresa's Reading Shelter

Anak-anak yatim dari Rumah Anak Yatim Baitul Ain sedang menjamu selera

Dalam ucapan Deeparayanya, Pengarah OUM Perak, Richard Ng, yang juga bekas pelajar Sekolah Menengah Raja Chulan, Ipoh, mengalu-alukan kehadiran semua pelajar, tutor serta anak-anak yatim yang dijemput sama. Kata beliau, sambutan Deeparaya cukup bermakna bagi OUM Perak kerana bukan sahaja ianya dapat menjalinkan hubungan silaturahim antara semua pelajar, tutor dan staf OUM Perak malah ianya dapat meraikan orang-orang yang kurang bernasib baik seperti anak-anak yatim yang hadir.



Para pelajar sedang mengambil makanan masing-masing



Beginilah suasana Majlis Sambutan Deparaya di OUM Perak

Sebaik sahaja selesai ucapannya, Pengarah OUM Perak menyerahkan sumbangan dari OUM kepada pengurus Rumah Anak Yatim Baitul Ain dan juga pengurus Mother Teresa's Reading Shelter. Anak-anak yatim yang hadir turut dihulurkan duit raya.







Para hadirin kemudian dijemput untuk menjamu selera dengan hidangan beraneka jenis. Antaranya termasuk lemang serta rendang ayam, nasi himpit, sate, capati, bee hoon goreng, lontong, serta kuih muih.

No comments: