Wednesday, October 14, 2009

Bekas Pelajar Sekolah Menengah Raja Chulan 1980

Oct 14, 2009 oleh Richard Ng

Semasa saya menghadiri Majlis Jamuan Hari Raya dan Deepavali anjuran Open University Malaysia (OUM), kampus induk di Kuala Lumpur semalam, saya terserampak seorang lagi bekas pelajar Sekolah Menengah Raja Chulan (SRC) yang mengenali saya iaitu Sdri Teh Lai Ling.

Sdri Teh Lai Ling semasa mengambil makanannya di Majlis Raya OUM

Saya memang tidak mengenali beliau kerana beliau adalah junior saya. Sdri Teh kini berkhidmat dengan Open University Malaysia sebagai salah seorang ahli akademik di Fakulti Bahasa Inggeris.

Tun Jeanne (berdiri) dan Tun Abdullah (membelakangkan kamera). Turut hadir Tan Sri Azman Hashim

Tetamu kehormat majlis ini ialah Tun Jeanne Abdullah iaitu Canselor OUM serta Tun Abdullah Ahmad Badawi, mantan Perdana Menteri Malaysia. Turut hadir Tan Sri Azman Hashim iaitu Pro-canselor OUM.

Richard Ng, Pengarah OUM Perak (3 dari kanan) bersama rakan-rakan pengarah OUM yang lain

Diharap jika ada rakan-rakan lain atau bekas-bekas pelajar SRC lain yang membaca artikel, sila kirimkan gambar dan sedikit artikel latar belakang kepada saya melalui emel saya richng88@gamil.com.

1 comment:

saleeh rahamad said...

teh lai ling juga seangkatan dengan saya semasa di SRC.