Saturday, January 30, 2010

Mesyuarat Agung Permulaan Koperasi Bekas Pelajar Sekolah Menengah Raja Chulan

Menyambut kedatangan YB Dato' Ramly Zahari


YB Dato' Ramly sedang menandatangani kedatangannya

Tanggal 30 Januari 2010 menyaksikan satu lagi detik bersejarah buat sekumpulan bekas pelajar SRC yang telah lama berkepingin dan berazam untuk melihat satu pertubuhan yang benar-benar dapat menyatukan semua bekas pelajar SRC.

Mesyuarat agung bermula

Ucapan perasmian oleh YB Dato' Ramly Zahari

Sebahagian dari ahli koperasi yang hadir


Lebih dari 70 orang bekas pelajar SRC sama ada yang senior (tahun 1977 form 6) ataupun yang junior (tahun 1977 form 1) yand dekat mahupun yang jauh telah berkumpul di bangunan Open University Malaysia (Pusat Pembelajaran Greenhill, Ipoh) pada jam 3.00ptg bagi menghadiri mesyuarat agung permulaan penubuhan Koperasi Bekas Pelajar SRC.

Para peserta sedang mendengar taklimat mengenai undang-undang penubuhan koperasi

Antara objektif koperasi ini adalah untuk mengumpul dana bagi membantu Sekolah Menengah SRC yang kami cintai dan sanjungi dari dunia ke akhirat. Selain dari itu ianya juga menjadi satu platform bagi menyatukan semua bekas pelajar SRC.



Turut hadir dalam mesyuarat ini ialah bekas pelajar SRC iaitu YB Dato' Ramly Zahari yang juga Ahli Majlis Mesyuarat Infrastruktur, Kemudahan Awam, Tenaga & Air Negeri Perak D.R.





Mesyuarat agung ini telah melantik 12 orang ahli lembaga pengarah Koperasi yang baru. Beberapa resolusi yang dibentangkan telah diterima sebulat suara oleh semua ahli koperasi yang hadir.

Gambar bersama Saadiah, class mate 5S1 tahun 1976

Gambar senior and junior. Yang tertua nampaknya saya le.

Gambar kenang-kenangan

Gambar kenang-kenangan

Mesyuarat agung tamat pada jam 6.30ptg.

1 comment:

Ali Hashim said...

Thank you and congratulation to all those who has worked hard to form the Alumni. Hope the Alumni will creat a good networking between the old students and the current SRC. TQ