Thursday, December 31, 2009

Col. Mohd Rawa - SRC 1971 - 1978

31 Disember 2009

Tetiba buka Facebook hari ini, terjumpa mesej sahabat karib saya Mohd Rawa menanyakan sama saya masih ingat kat dia. of course sahabat seperjuangan sama-sama dalam Prefect team dan tinggal di hostel SRC.

Berikut adalah coretan yang saya salin dari facebook Kol. Mohd Rawa:



After my form 6 at the SRC, i was jobless for a year and decided to join military profession in 1979. After 1 year undergone military training as an Officer Cadet at Sebatang Karah Camp, Port Dickson,1 was commissioned as 2nd Lieutenant and posted to First Royal Artillery Regiment.

I continued serving as military officer until now with the rank of Colonel as Chief of Staff at 3rd Artillery Division HQ based in Terendak Camp, Malacca.

I'm staying at Bukit Antarabangsa, Ampang but working in Malacca (weekend husband). Maybe by end of 2010, im going to move my family to my new house at Cheras Vista, Cheras.

6 comments:

Subandrio said...

Richard, tahun nya mohon di ubah menjadi 1971-1978.

Dr Richard Ng said...

Ok, thank you. Sama seangkatan dengan saya le tu

Subandrio said...

kita kan sama sama dalam kelas cikgu Hamdan yang popular dengan sebutan GOBLOK. Kawan-kawan sekelas dengan kita yang masih dalam ingatan saya ialah Wigneswaran, Abraham, Sanda Kumaran, Permaloo....yang lain ingat-ingat lupa

hentian said...

Hu..hu.. hangpa tak kenal aku ya! Aku pun tak kenal korang walaupun aku ada sana di tahun-tahun akhir itu. Ya...lah, aku ni low profile...

Admin said...

salam tahun baru 2010 dear Richard....apa kata jika Richard minta kan alamat saudara Mohd Rawa/contact number utk saya hantarkan notis mesyuarat agung pertama koperasi xsrc nanti. (cadangan 30 Jan 2010)

terima kasih.

Subandrio said...

From Mohd Rawa: Admin, my contact no is 0196541648 and my latest address is Markas Artileri 3 Divisyen, Kem Terendak, 76200, MELAKA.
and thank u for having in mind to invite for next GM.

And to u Insan Marhaen, why must u be low profile, if u think that u r our friends, then lets us know, and please provide a larger picture so that people can really recognise u..